A hatósági engedélyhez kötött tevékenységek esetében – az adminisztratív terhek csökkentése érdekében, - engedély helyett „ellenőrzött bejelentést” is lehet tenni, amivel kiváltható az engedélyezés!
A Tárnoki Polgármesteri Hivatal kizárólag erre a célra létrehozott e-mail címe: bejelentes@tarnok.hu
Az eljárásra vonatkozó rendelkezéseket a veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. számú törvény tartalmazza. Főszabály szerint az engedélyköteles tevékenységeket ellenőrzött bejelentés alapján is lehet folytatni – azokhoz nem szükséges engedély.
A kivételeket az ellenőrzött bejelentés alkalmazásából kizárt ügyek meghatározásáról szóló 288/2020. (VI. 17.) Korm. rendelet tartalmazza: az itt felsorolt ügyekben a bejelentés kizárt, azok továbbra is kizárólag engedély alapján végezhetőek.
Az ellenőrzött bejelentést elektronikus úton (ügyfélkapu, illetve elektronikus űrlap és e-Papír szolgáltatás útján, valamint e-mailben) lehet megtenni, a beérkező bejelentésről a hatóság az ügyfél részére automatikus elektronikus visszaigazolást küld.
A bejelentésnek az engedélykérelemre jogszabályban előírt adatokat és mellékleteket kell tartalmaznia. A bejelentésért az engedélyezés, valamint a kapcsolódó szakhatósági eljárások illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának 50%-át kell leróni, illetve megfizetni.
A hatóság tizenöt napon belül visszautasítja a bejelentést és visszatéríti a megfizetett díjat, ha az ellenőrzött bejelentés megtételére – jogszabály alapján – nincs lehetőség, vagy a bejelentést nem elektronikus úton terjesztették elő.
A hatóság fenti határidőn belül – a törvényben felsorolt esetekben (pl. a tevékenység végzésének hiányoznak a jogszabályi feltételei, vagy a közérdek sérelmének veszélye esetén) – a bejelentés engedélyezési eljárásban történő elbírálásáról rendelkezhet. A hatóság engedélyezési eljárásra utaló végzése ellen nincs helye jogorvoslatnak. Ebben az esetben a hatóság kérelemnek tekinti a bejelentést és lefolytatja az eljárást. Az ügyintézési határidő az engedélyezéshez képest öt nappal meghosszabbodik. A megfizetett díjat a bejelentőnek 100%-ra kell kiegészítenie.
Ha a hatóság a bejelentést nem utasítja vissza, illetve nem utalja engedélyezési eljárásra, a tevékenységet – ha a végzésére vonatkozó jogszabályi feltételek egyébként fennállnak – a bejelentést követő tizenötödik napot követő naptól lehet megkezdeni és az engedélyre vonatkozó hatályossági időtartam alatt lehet folytatni. Ha nem a megfelelő hatóságnál tették meg a bejelentést, annak továbbításáról (áttétel) a benyújtás szerinti hatóság gondoskodik és erről az ügyfelet értesíti – a tizenöt napos határidő az eljárásra jogosult hatósághoz történő beérkezést követő napon kezdődik.
A bejelentés alapján végzett tevékenységeket a hatóság munkatársai fokozottan ellenőrzik! (Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Korm. rendelet értelmében az ellenőrzésről az ügyfél értesítése mellőzhető, továbbá kérelemre történő ellenőrzésnek nincs helye.)
Külön felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy ezen e-mail cím nem alkalmas bármilyen – akár közérdekű - bejelentés megtételére, az erre érkező leveleket csak abban az esetben áll módunkban feldolgozni, ha azok hatósági engedélyhez kötött tevékenységek végzésére irányulnak és megfelelnek a fenti jogszabályi feltételeknek!
A közérdekű bejelentéseket továbbra is a titkarsag@tarnok.hu e-mail címen tudjuk fogadni!
ELKTRONIKUS ELÉRHETŐSÉGEK:
A Tárnoki Polgármesteri Hivatal rövidített neve: |
TARNOKPH |
A Tárnoki Polgármesteri Hivatal KRID azonosítója: |
208417935 |
Tárnok Önkormányzatának rövidített neve: |
TNKO |
Tárnok Önkormányzatának KRID azonosítója: |
647905960 |
E-Önkormányzat portál: |
|
E-papíron: |
Tárnoki Polgármesteri Hivatal